Onze locaties

Hier kunt u de verschillende locaties van Rhenus selecteren. U kunt kiezen tussen landen, locaties en diensten.

  • Bespaar tijd en geld met het uitbesteden van uw archiefbeheer aan Rhenus

    Archiefbeheer intern en/of extern uitbesteden aan Rhenus

    Bespaar tijd en geld!

Archiefbeheer

Archiefbeheer uitbesteden? Het bespaart u tijd en geld!

Veeleisend archiefbeheer: een focus van Rhenus Documentlogistiek!

Rhenus Documentlogistiek ontzorgt bedrijven en organisaties bij het beheer van zeer gevoelige data. Privacy, wettelijke voorschriften, beveiliging en bescherming,… als u hoge eisen stelt aan het beheer van uw archief, dan komen wij graag in contact met u.

Archiefbeheer, onze specialisatie

Rhenus Documentlogistiek is gespecialiseerd in archiefbeheer, documentbeheer en archiefopslag. Daarvoor beschikken wij over alle benodigde certificeringen en licenties. Uiteraard voldoen we aan alle strenge wetten. Zo heeft u zeker geen omkijken naar de AVG, Algemene Verordening Gegevensbescherming, maar ook specifieke branche kenmerken en de eisen die daarvoor gesteld worden zijn ons niet vreemd.

U kunt deze diensten zowel intern, op uw locatie, als ook extern aan ons uitbesteden. Door heel Nederland, en daarbuiten, beschikken wij over beveiligde en geconditioneerde archiefopslag gebouwen. Wij stemmen onze dienstverlening af op uw individuele wensen. Zo is archiefbeheer bij Rhenus Dokumentlogistiek onderdeel van een breed totaal pakket. We kunnen het totale documentenbeheer van uw organisatie overnemen, maar u kunt ook kiezen voor één of meerdere onderdelen uit ons servicepakket. 

Onze dienstverlening:

Interne archivering, archiefbeheer en archiefopslag

Ook als u op uw eigen locatie uw archief wilt beheren kan Rhenus u van toegevoegde waarde zijn. Vaak kunnen we voor een verlaging van de kosten zorgen en meer zekerheid doordat we kunnen bogen of heel veel ervaring, up-to-date kennis en bewezen gestandaardiseerde processen. Graag denken we met u mee of het uitbesteden van het interne archiefbeheer ook voor uw organisatie slimmer en goedkoper is!

Externe archivering, archiefbeheer en archiefopslag

De high-security archiefopslag gebouwen van Rhenus Archiefopslag staan verspreidt door heel Nederland en ook daarbuiten. Uit beveiligingsoverwegingen zijn onze locaties niet openbaar, er liggen tenslotte veel vertrouwelijke documenten opgeslagen. Daar gaan we heel serieus mee om. Hoe we dat precies doen, dat vertellen we u graag een persoonlijk gesprek. Onze archieven zijn uitgerust met de modernste techniek en bieden maximale data bescherming. Als u kiest voor extern archiefbeheer door Rhenus dan brengen wij uw documenten naar een van onze archieven. Alle documenten of dossiers worden stuk voor stuk in onze archiefsystemen geplaatst en voorzien van een barcode. Hierdoor kunnen we uw documenten snel opzoeken en kunnen we bovendien eenvoudig achterhalen door wie en wanneer een document is opgevraagd. Uiteraard gelden voor het opvragen van documenten ook strenge veiligheidseisen en autorisatie richtlijnen. Indien gewenst zijn alle documenten heel snel en 24 uur per dag, 7 dagen in de week digitaal oproepbaar. Wij maken dan een scan van het gewenste document, Scan on Demand. Alleen al deze dienst bespaart veel bedrijven enorm veel tijd aan het opzoeken van documenten. Wilt u uw dossiers fysiek opvragen en laten bezorgen? Ook daar zijn we helemaal op ingericht. 

Slim archiefbeheer

De manier waarop u uw archief opzet en beheert, is helemaal afhankelijk van hoe er met het archief wordt omgegaan. Worden de dossiers zelden of nooit meer geraadpleegd? Of juist vaak? Of sommige delen wel, andere delen niet? De meest slimme oplossing in de zin van snelheid en kosten, hangt ondermeer van deze factoren af. Zo gebeurt het regelmatig dat vaak opgevraagde dossiers worden gedigitaliseerd en via ons beveiligde systeem direct inzichtbaar zijn, en dat de andere dossiers gewoon fysiek worden opgeslagen totdat de wettelijke bewaartermijn is verstreken. Deze vernietiging is bij Rhenus overigens ook in zeer veilige en vertrouwde handen. 

Kostenbesparing door outsourcen archiefbeheer

Veeleisend archiefbeheer betekent ook de aanschaf en inzet van beveiligingstechnologie, een complexe infrastructuur en een revisie zekere organisatie van het totale documentenbeheer. Deze investering is noodzakelijk als u uw documenten en data wilt beveiligen. Als u kiest voor Rhenus dan bespaart u deze kosten en kunt u vertrouwen op een veilig en betrouwbaar archiefbeheer.

Meer weten over archiefbeheer?

Wilt u weten wat archiefbeheer door Rhenus Archiefopslag voor uw organisatie kan betekenen en wat archiefbeheer kost? Neem dan contact met ons op. Dat kan telefonisch of via het contactformulier.

Printen

Archiefbeheer? Vraag direct informatie aan!

Informatie aanvraag
Meldt u hier aan voor de Rhenus E-Nieuwsbrief.

Rhenus Documentlogistiek

Zinkwerf 27
2544 EC Den Haag
Telefoon: +31 (0)35 678 2010
mailto: sales@rhenus-docu.nl